tevreden aankoopik was al enige tijd opzoek naar een vfr 800, en deze heb ik afgelopen jaar gevonden bij kobo motoren. kortom ben ik helemaal tevreden hier, en heb goede service van de verkoop en de werkplaats gekregen. |
jeroen 1 jaar 4 maanden geleden |
1200gsa2012paar jaar geleden 1200 gsa uit 2012 gekocht voor een (achteraf) te stevig bedrag ik herken ook het laten weg rijden met een bijna lege tank bij de proefrit en bij het wegrijden met je net nieuwe aankoop |
johan 1 jaar 6 maanden geleden |
slechte serviceOok ik heb zeer slechte ervaringen met Kobo Motoren uit Drachten. Ik herken mij helemaal in de beoordeling van Elroy. |
D 2 jaar 9 maanden geleden |
Kilometerstand klopt niet.Pas op: Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een honda cbr gekocht bij kobo motoren in Drachten. Ik was op slag verliefd. En hij zag er echt super mooi uit. Maar naar 2jaar ben ik er toch achter gekomen dat de kilometerstand niet klopt. Blijkt na enig onderzoek 6000 kilometer te zijn terug gedraaid. Pas erg op als je daar een motor koopt. |
Elroy 2 jaar 10 maanden geleden |
Laat geen onderhoud plegen bij KOBO Motoren.Ik heb recent een grote beurt (30.000km) aan de motor laten plegen bij KOBO Motoren. Alles bleek echt super te lopen tijdens het afleveren van de motor en ik was erg tevreden met de service. In eerste instantie zou de servicebeurt een paar dagen duren. Echter moest ik 3 weken op de motor wachten. Dit werd geheel niet gecommuniceerd wat de eerste slechte indruk heeft gegeven. Nadat ik de motor had opgehaald en de modificaties ging uitproberen (nieuwe mapping, etc.) en de motor even wou pushen merkte ik dat er geen power in zat. Toen ik bij een vriend aankwam en ik naar het oliepeil ging kijken zag ik tot mijn verbazing dat er GEEN OLIE IN HET MOTORBLOK zat!!!!! Er zat zo weinig in dat je de hele motor op zen zij moest gaan leggen voordat je wat kon zien. Dit is het meest onacceptabele wat ik ook heb meegemaakt en heb me er woedend over gemaakt! Hoe kan een gecertificeerde monteur vergeten om motorolie bij te vullen tijdens een grote beurt. ONGELOVELIJK. Na verdere checks zijn er nog meer dingen opgevallen: Schade aan de rechter kant van de lak (Krassen). Nadat we dit hadden onderzocht samen met een vriend ben ik direct weer 20km teruggereden naar KOBO om hun erop aan te wijzen. Daarbij hebben zij de olie in het motorblok bijgevuld (Kon zo'n anderhalve liter bij in) en zou ik nog een bericht krijgen over mogelijke compensatie voor de overige schade. Later op die dag werd ik door dezelfde monteur gebeld. Deze zei tegen me dat ze er van overtuigd zijn dat de schade NIET bij KOBO motoren was aangericht (Bullshit) maar dat ik dan wel een compensatie kan krijgen voor de krassen op de tank. Ik kon nieuwe kappen krijgen van 300 euro voor 270 euro. Wow wat een service, daar kom je een eind mee. En om het nog erger te maken verkopen overige OFFICIELE KTM DEALEARS de zelfde kappen voor 240 euro! Dit is poging tot fraude en ik heb hier aangifte over gedaan. Doe jezelf een plezier. Als je een motor bij KOBO Motoren koopt. GA NOOIT terug voor SERVICE. Doe het jezelf niet aan want je zult het een keer voelen. En het is een erg nare situatie om mee te maken. TL:DR Motor geserviced bij KOBO motoren vreselijke service, meerdere schade en poging tot fraude. |
Meneer D. 3 jaar 5 maanden geleden |
Dramatisch slechtVoorwiel lagers laten vervangen, stuurde niet erg lekker na het monteren, demonteer het wiel en tot mijn verbazing zit de borgring niet op de juiste plek,, conclusie lagers schoven heen en weer in de naaf,,,,,, punt 2, paar maand later toch nog een kans gegeven (simpel klusje) band wisselen,, en ja hoor deuk in de velg,,,,,, Klantvriendelijkheid ver te zoeken, Ze verkopen tegenwoordig ook fietsen mischien is dat meer hun expertise, Kobo moteren kan er beter mee ophouden, Kobo rijwielhandel openen |
De vries 3 jaar 5 maanden geleden |
top zaak, de deur staat altijd open voor snel advies of onderdelentop zaak en vriendelijk personeel , De deur staat altijd open voor advies en een ruime voorraad onderdelen. |
leon 3 jaar 5 maanden geleden |
Leuk die gekochte reviews, maar nu een echte ervaringIk zie dat er de laatste tijd wat positieve berichten achter gelaten werden. Ordinaire dozenschuiver met nul respect voor klanten, en nog minder respect voor de veiligheid van de mensen die op een proefrit gestuurd worden. De titel van officiële KTM dealer niet waard, deze zaak moet zich schamen voor zo'n belabberde houding. |
Martijn 3 jaar 8 maanden geleden |
RespectDe vijfde motorzaak waar we binnen liepen. Wat een verademing. DESKUNDIGHEID , hetgeen we pas 1 keer eerder aantroffen. We kwamen gericht voor Yamaha TDM, keuze uit twee motoren. Proefrijden was direct mogelijk. Wat een kennis en warmte voor de motor sport. Niet alleen om iets te verkopen, belangrijker voor Bate is dat je jezelf niet teleurstelt in foute keus. |
Jan 4 jaar 3 maanden geleden |
Kobo DrachtenMet enig ongeloof lees ik de reviews over Kobo Drachten. |
Martin 4 jaar 6 maanden geleden |
Lering getrokken uit eerdere negatieve reviewsIk zie dat er ondertussen al wat meer positieve reviews over KoBo Motoren uit Drachten worden geschreven. Een goede ontwikkeling die ik alleen maar kan toejuichen! Zeker voor eventuele (kandidaat)kopers die nog eens zaken met KoBo willen gaan doen. Kennelijk heeft het bedrijf toch lering getrokken uit het verleden en stelt men het klantbelang nu eindelijk voorop. Ikzelf blijf trouwens wel bij mijn eerder geschreven review van vijf maanden geleden over dit bedrijf.....nooit meer naar KoBo Drachten! |
Theo de Jong 7 jaar 8 maanden geleden |
Prima service, ongevraagdZoals ik had toegezegd zou ik m'n vervolgcontacten delen nadat ik een 2e hands R1 bij Kobo aanschafte: Wel, tijdens het uitvoeren van de overeengekomen afleveringswerkzaamheden zag de monteur dat de voorband niet "je-van-het" was en deelde dit mee aan Kooistra. Kooistra deelde z'n mening en gaf opdracht de band te vervangen voor een gloed nieuwe. Ik had voor de aankoop de banden natuurlijk wel bekeken, en ja, het waren geen nieuwe banden, en ik vond de voorband best wel OK. Maar ja, een nieuwe band is natuurlijk prima, en......ik hoefde NIET bij te betalen. Dit heeft tot gevolg dat ik nu zorg- en onderhoudsvrij een flinke tijd vooruit kan. Zoals gezegd: Ere wie ere toekomt......Bedankt voor de prima service Kobo!! |
J. Dijkstra 7 jaar 8 maanden geleden |
Prima serviceIk zou nog terugkomen op mijn ervaringen na aankoop van een 2e hands R1: Boven verwachting! Bij het uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden constateerde een monteur dat de voorband niet "je-van-het" was: Kooistra heeft opdracht gegeven een nieuwe voorband te plaatsen. Ik hoefde daarvoor NIET bij te betalen! Het komt er nu op neer dat ik een prachtige motor heb waarmee ik de komende tijd zorg- en onderhoudsvrij 's lands wegen mag bestieren. Zoals gezegd in m'n vorige review: Ere wie ere toekomt....... |
j. dijkstra 7 jaar 8 maanden geleden |
Zeer tevredenIk heb deze week een mooie motor aangeschaft bij Kobo en ben zeer tevreden over de behandeling en service. Ik herken de slechte recenties niet. Ik ben goed geholpen en de sfeer was prettig: geen glad verkoopverhaal of gepush, gewoon eerlijk advies. Ze hebben zelfs de motor vamavond bij mij thuis gebracht omdat ik anders een halve wereldreis met het ov had moeten doen om de motor op te halen. |
Sacha 7 jaar 9 maanden geleden |
Aanschaf motorIk had slechte recenties gelezen, maar was toch nieuwsgierig. |
K Helmhout 7 jaar 9 maanden geleden |
Beste motorzaakIk kom al jaren bij Kobo motoren. Altijd ben ik welkom en voel ik dat men mij probeert te helpen en niet iets aan te smeren. |
D. Dijkstra 7 jaar 9 maanden geleden |
super tevredenZes weken geleden heb ik een zeer nette Yamaha FJR 1300 van 2006 gekocht bij Kobo in Drachten. Het voelde gelijk goed aan. Vriendelijk, goede adviezen en alle medewerking. Ook de aflevering ging super. De motor was zelfs afgetankt en keurig gepoetst. Ook nog thuis afgeleverd! Ik kan niet anders zeggen: SUPER!! Mag ook weleens gezegd worden!! |
Neno van der Schaar 7 jaar 10 maanden geleden |
Nooit meer naar KoBo Motoren Drachten!Jarenlang tot volle tevredenheid klant geweest bij KoBo Motoren. Ook elk jaar mijn motor daar, door hen uitstekend gepoetst, trouw in de winterstalling gehad....tot aan begin 2015. Bij het ophalen bleek alle chroom van mijn motor, een Suzuki Intruder, volledig onder de krassen te zitten terwijl de voorvork al helemaal niet meer om aan te zien was. Om het verhaal hier niet te lang te maken en de vele discussies over hoe/wat/waar en waarom met de heer Kooistra wat in te korten kan ik zeggen dat ik zéér, en dan druk ik mij vrij rustig uit, ontevreden ben over de afwikkeling van dit poets(schade)debacle. Met KoBo gemaakte afspraken werden niet nagekomen, het herstel was belabberd terwijl de schade-expert van mijn verzekeringsmaatschappij ook nog eens een rad voor ogen werd gedraaid omdat mijn motor, buiten mijn medeweten om -stiekem dus- plots nog weer eens extra was uitgepoetst en blinkend naar voren werd geschoven......Niet met Kooistra tot een akkoord kunnen komen omdat hij voortdurend zijn eigen (poets)straatje probeerde schoon te houden en mijn klantbelang dus volledig uit het oog verloor. Ik ben dan ook met de pest in, en de belofte dat ik daar nooit weer terug zou komen, vertrokken. Daarom deze review want een gewaarschuwd motorrijder telt voor twee. Ik rijd onderweg naar mijn werk dagelijks voorbij KoBo maar kijk vanwege de nog steeds aanwezige frustratie altijd de andere kant op........ |
Theo de Jong 8 jaar 1 maand geleden |
Ere wie ere toekomtIk stap regelmatig binnen bij Kobo. Effe rondkijken in de altijd interessante collectie nette motoren. Nu en dan een helm kopen, dat soort dingen; altijd vriendelijke lui. Daardoor kon ik zaterdag de verleiding niet langer weerstaan en heb m'n eerste motor daar gekocht. Geheel spontaan, hoewel 't al een tijdje kriebelde. Serieus gesprek met bedrijfsleider, goeie proefrit, en een aantal aanvullende zaken gemoedelijk overeengekomen en vastgelegd in de overeenkomst: De mooie motor krijgt eerst nog de standaard afleveringsbeurt ad € 249 waarbij o.a. het luchtfilter wordt vervangen, remolie gewisseld, evenals de motorolie en nieuwe bougies. Los daarvan en tegen een schappelijke meerprijs worden de kleppen gesteld en een nieuwe kettingset (dus incl tandwielen) geplaatst. Voor mijn mooie en goed onderhouden trouwe Fireblade ook nog een schappelijke inruilprijs kunnen krijgen. Binnenkort kan ik de motor afhalen en ga er van uit dat alles overeenkomstig de afspraak zal zijn gebeurd. In tegenstelling tot de slechte recensies, hoor ik van collega's gelukkig ook goeie signalen. Vooralsnog ga ik uit van het positieve...... Natuurlijk zal ik deze recensie vervolgen, hopelijk met een lofzang! Want ere wie ere toekomt....... |
J. Dijkstra 8 jaar 2 maanden geleden |
Kobo Motoren Drachten, een zaak om te mijden!Mijn ervaring met Kobo Motoren in Drachten is ronduit slecht. Als je daar wat koopt en je moet het onverhoopt terugbrengen, dan geven ze niet thuis. Daarnaast is het nogal een winkel 'aan de prijs', bedenk u 2x voordat u hier wat koopt! Dat ik niet de enige ben, blijkt wel hieruit (al zijn dit al wat oudere meldingen), maar bedrijfsleider is nog altijd dezelfde... Kobo Motoren in Drachten die zich steenhard opstel: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=849817 ONBETROUWBARE MOTORZAKEN TOPIC: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/89868/Onbetrouwbare-motorz... Slechte beurt: http://motor-forum.mobi/forum/list_message/13636864#13636864 Oftewel, deze motorzaak is een duidelijke AFRADER!! |
Edwin Steensma 8 jaar 2 maanden geleden |
WaardeloosZelfs 3 jaar na de laatste review is er niets veranderd. KOBO Motoren is achterbaks, belabberd van service en ronduit klote. Ik raad íedereen af daar zaken te doen. Later is er nog een mankement binnen de garantietermijn voorgekomen. Na het licht dreigen met acties mijnerzijds komt er pas enige vorm van service. Nooit meer. Nooit meer KOBO. |
Frederik 9 jaar 6 maanden geleden |
ReviewZoals de eerdere recensies. |
FoK 12 jaar 8 maanden geleden |
ReviewWat een vreselijke zaak is dit. Na de koop van de motor stopt de eigenaar gelijk met zijn service. Laat mij letterlijk zonder brandstof weggaan. Wie verwacht dat nu. Ik verwacht zeker geen volle tank, maar toch wel een paar liter brandstof om bij een tankstatiom te komen. Na hooguit 2 kilometer op de snelweg zonder benzine. De eigenaar geeft dan dus niet thuis en laat je gewoon aan de kant van de weg staan. Nee daar nooit weer klant. |
cbr 600 13 jaar 5 maanden geleden |
ReviewHeb daar een ZX6R en een Fazer gekocht. Nog gevraagd of de motoren schade hebben gehad. Volgens Kobo waren dit geen schade motoren. In Zwolle naar motorzaak geweest voor een beurt en de Fazer blijkt dus wel een schade motor te zijn. Wat een stel oplichters zijn dit zeg. Kom hier nooit meer. |
Gerwin 13 jaar 7 maanden geleden |
ReviewWat een vreselijke tent. Ik kom er nooit weer. |
Wagenaar 15 jaar 11 maanden geleden |
ReviewLeuke mooie zaak, altijd zijn ze hier gewillig voor een praatje en een bakkie koffie. Spontane eigenaar, echt een zaak van een motor liefhebbber voor motor liefhebbers. De 2e hands machines zijn wel wat aan de dure kant. |
Marco 16 jaar 1 week geleden |