Harley Sportster 883 gekochtIk heb eind maart/begin april (2020) bij Boonstra motoren een mooie jonge harley sportster 883 gekocht. Ik had hierbij wel een aantal verzoekjes, zodat de motor in goede staat zou worden geleverd. Hierbij zijn o.a. de vloeistoffen nagekeken en ververst en daarnaast wilde ik dat de uitlaat netjes overgespoten werd (zat klein stukje schuif?schade op). De motor stond in de hoek van NIET schade motoren. Alles is netjes afgeleverd en hij rijdt nog steeds geheel naar wens. Ik ben wat dat betreft zeer tevreden over de manier van levering en ook de nazorg was dik in orde: Oliepeil bleek ietwat aan de lage kant te zijn (geen kritiek probleem overigens), wat netjes bij Boonstra kosteloos is opgelost. Ik las veel negatieve reacties hier, maar ik vermoed dat Boonstra tegenwoordig wel netjes aangeeft welke motoren schade of schadeloos zijn. Na mijn eerste ervaring hier zou ik mogelijk in de toekomst wel weer een motor bij deze partij willen/durven aanschaffen. |
Anne Gaastra 4 jaar 6 maanden geleden |
Slechte zaak,In eerste instantie erg blij met de "parts" afdeling, meerdere malen iets gekocht en altijd zonder problemen terug mogen brengen/ ruilen MAAARRRRR<>>>> Tot dat wij een motor kochten deze zou "lopen" motoren zouden altijd gecontroleerd worden voor zij in de showroom verschijnen. Bij het ophalen liep de motor NIET, deze zou nagekeken worden. Pas na ruim een week later word de motor afgeleverd zonder accu, met een tweede kabel boom die in de motor zat gepropt in het accu kastje. Los getrokken door de werkplaats bij het zoeken naar het PROBLEEM waarom de motor niet liep. Na klagen dat de accu ontbreekt werd weer een week later pas de accu na bezorgd. Na monteren Accu nog steeds geen lopende motor. Motor weggebracht naar de dealer en de volledige bedrading na gezien, en de losse bedrading verwijderd. Conclusie van de dealer: motor kon nooit lopen met de bedrading zoals deze bij ons afgeleverd werd, Verkoper Wigger heeft zich niet aan zijn verkoop praat gehouden. Bij aangeven klacht, wilde Wigger in eerste instantie nog nadenken om op onze klacht ons te gemoed te komen. Echter na weer een week werd ik pas weer eens terug gebeld en kregen wij een welles nietes verhaal. Omdat de motor door een keuring moet hebben wij er een aantal onderdelen erbij aangeschafd. Echter konden niet alle onderdelen gebruikt worden omdat de amerikaanse bedrading in de motoren anders zijn (verlichting). Plots konden er ook geen onderdelen meer retour. En konden aangeschafte onderdelen niet meer terug. Voor je onderdelen bij je motor koopt speur eerst op MARKTPLAATS. boontra zal je voor bijvoorbeeld een simpele lucht filter 90,- facturen dat is met 10 procent korting want ze vragen eigenlijk 100,- maar je zult zulke onderdelen met gemak vinden voor 20,- ( dit geld voor meerdere onderdelen) Wanneer je meer als 5.500 voor een motor koopt, Geloof de Verkoper Wigger niet op zijn woord,.. Verkoper Tomas van de afdeling Parts, heeft veel kennis van de producten helpt je met alle liefde. |
Natascha 6 jaar 1 maand geleden |
Motor gekochtMotor gekocht en laten bezorgen voor 50 euro alleen mankeert er meer aan dan verteld wat niet helemaal eerlijk is. Koppeling versleten, voorband dient vervangen te worden, ketting en tandwielen uitgesteld en best veel schade doe er liever geen zaken meer mee je kan maar beter eerlijk zijn als dealer anders kost het je de kop. |
Klant 7 jaar 11 maanden geleden |
Goede ervaringenIk heb twee motoren en wat onderdelen gekocht hier, bv een nette Yamaha XJ900 voor 1100 euro waar ik nu 50 dkm mee gereden heb! Je hebt in principe geen garantie maar je kunt wel afspraken maken bv dat de motor op afgesproken punten wordt nagekeken. Het komt er dus op aan dat je heel goed kijkt, navraagt en nadenkt over de risico's. Per postorder lijkt me daarom minder geschikt. Het personeel vind ik hulpvaardig en netjes. Het kan gebeuren dat je hier iets koopt wat achteraf niet aan je verwachting voldoet, maar dat ligt dan ook een beetje aan jezelf. |
Martin 8 jaar 1 week geleden |
Boonstra MotorenMijn Honda Deauville NT650RC47 van november 2000 had een kapotte achterveer. Bij Boonstra Motoren een (gebruikte) vervanger besteld. Bleek deze ook defect terwijl op de site men aangaf dat deze goed zou zijn. Foutje is menselijk vind ik. Veer retour gestuurd (6,95 euro) gebeld en aangegeven dat de toegestuurde vervanger defect zou zijn. Netjes een ander gekregen en ZONDER dat ik erom gevraagd had, OF vermeld had zat er een enveloppe in de doos met 7 euro. Voor de verzend kosten. Complimenten op z'n plaats. |
Gerard Hoek 8 jaar 7 maanden geleden |
ReviewOplichtersbende Zoek maar eens op motor fora en je komt ze beslist tegen. Schansmotoren, Motorplaza en Boonstra zijn van dezelfde familie. |
Roel 10 jaar 7 maanden geleden |
ReviewEen bekende schademotor staat bij Boonstra op de website als 'lichte rijdbare glijschade'. Totaal schadebedrag was circa 7.000 Euro. Onder andere schade aan olietank, radiateur, achterbrug en alle kuipdelen links + topkuip + achterkuip. Met enkel schuren en spuiten ben je er dus niet, al wordt die suggestie wel gewekt. |
RSV Mille 15 jaar 1 dag geleden |
Revieween 2de hands bochtenset gekocht voor 300 €. Echter bij levering bleek deze niet meer waarde te hebben dan oud ijzer. |
Ad Schreppers 16 jaar 3 weken geleden |
ReviewNog weinig ervaring met deze zaak. Wel een motor hier gekocht. Wil toch alvast een recensie toevoegen en zet het cijfer maar even neutraal. In het verleden heeft boonstra namelijk behoorlijk wat missers gemaakt. Vooral ook in ureterp, oneerlijke schadegevallen, onvriendelijke klanthandeling, zowel op zaak als op de sloop, motoren zonder olie afleveren! Ik vind dat dat echt niet kan. Dus wel iets gekocht in Groningen maar hou ze in de gaten want naar mijn mening hebben ze wel wat te bewijzen... |
klant 16 jaar 6 maanden geleden |