Motorplaza, motor voor beurt 4 maanden kwijt geweest.

Nu het motorseizoen weer begint wil ik jullie waarschuwen voor Motorplaza (Groningen).
Juni 2023 heb ik mijn motor (BMW K1600GT 2018) hier gebracht voor onderhoud, 30K km beurt.
Na meer dan een week wachten kreeg ik te horen dat de schokbreker slecht was. Nieuw exemplaar was schrikbarend duur, zodoende gekozen voor revisie. Deze revisie zou 2 tot 3 weken duren.
Na verloop van tijd heb ik steeds zelf moeten informeren naar de status van deze revisie. Uiteindelijk zou de schokbreker pas halverwege augustus klaar zijn. En een excuses van Motorplaza vanwege het lange wachten, niet dus. Ook het aanbieden van vervangend vervoer is totaal niet aanboden. Sterker nog, op mijn klacht die ik per mail heb gestuurd krijg ik per mail een antwoord van Binne Hooijenga (de directeur zelf) met daarin de tekst ‘Maar het is al bijna geen nieuws meer dat overal een personeelstekort is, zo ook bij dit bedrijf dat teveel werk heeft. U zult zeggen daar heb ik niets mee te maken, maar aan de andere kant, is er wel het feit dat gekozen is voor revisie en niet voor nieuw.’. Kortom, ik krijg tussen de regels door te horen dat het mijn eigen schuld is dat de motor zo lang buiten gebruik is en dat ik maar enig begrip hiervoor moet hebben. Op de vraag of ik compensatie kan krijgen krijg ik al helemaal geen antwoord.
BMW Nederland wil ook niets betekenen, als antwoord krijg ik van hun te horen ‘Helaas kunnen wij in deze situatie niet iets voor u betekenen. Ons dealernetwerk bestaat uit zelfstandig opererende ondernemingen. In goed overleg met haar heeft u ervoor gekozen om het onderdeel te laten reviseren in plaats van vernieuwen. Daar zou nu de vertraging zijn opgelopen. Wij hebben in deze situatie echter geen invloed op partijen waarmee BMW Motorrad dealer Motorplaza Groningen samenwerkt buiten ons netwerk. Graag vragen wij, net als uw BMW Motorrad dealer, uw geduld voor deze situatie’. Kortom, daar sta je dus met je rug tegen de muur.
Zelf na een persoonlijk gesprek met Binne is er totaal geen compensatie mogelijk en een fatsoenlijk excuses kan er ook niet worden gegeven.
Is uiteindelijk de schokbreker retour van revisie en ingebouwd gaat door een software update de achteruit versnelling defect. Kan ik nog langer wachten op mijn motor.
Uiteindelijk heb ik mijn motor pas in oktober terug gekregen. Dus 4 maanden later!!! En dat in het zomerseizoen. Een geplande motorvakantie heb ik hierdoor moeten afzeggen.

Denk dus goed na als je hier je motor koopt of laat onderhouden. Het is overduidelijk dat Motoplaza alleen aan zichzelf (eigen portemonnee) denkt en de klant, ach dat is alleen maar lastig. Klanten moeten niet zeuren maar alleen grof betalen.
Ik rij voortaan met een grote boog om Motorplaza heen, en ga wel naar een ander bedrijf die nog wel meedenkt met de klant.

1


Hans

1 maand 4 dagen geleden

Slechte tot geen service

Hartstikke leuk, ik afgelopen juli er een motor gekocht.

Ik woon niet om de hoek bij hen dus ivm mankement/garantie contact met hen opgenomen.
Echter, na 5 emails en 2 telefoontjes met de belofte "we zorgen dat de juiste persoon je even terugbeld" gewoon geen enkel respons. Ik kom er dus niet meer

2


Alex

1 jaar 5 maanden geleden

liegen

Zeer slechte ervaring met Motorplaza Groningen. Een kawasaki GPZ ingeruild op een BMW F 650 GS. Alles via een koopovereenkomst geregeld. Blijk later dat de motor helemaal geen kenteken heeft, het kenteken op de overeenkomst van de F 650 GS is gewoon verzonnen. Hier over gebeld en zij beweerden dat de RDW het kenteken al had opgestuurd, maar een week later was het er nog niet. Nou zo lang doet de post er niet over, dus gelogen. Ze konden ook niet aangeven wanneer het wel zou komen. Ik wilde de koop annuleren, want een motor zonder kenteken zou ik niet gekocht hebben. Dat kon, maar dan moest ik 10% kosten betalen over de aankoopsom. Via een officiële stappen is het mij toch gelukt om er vanaf te komen. Maar ze liegen dus en als het over een kenteken is, waar liegen ze dan nog meer over. Ik doe er geen zaken meer mee.

2


Geert

7 jaar 3 weken geleden

Motorplaza Groningen

Dealer/Winkel en Webshop
1.66667
Gemiddeld: 1.7 (3 stemmen)
Kielerbocht 57
9723 JA
Groningen
Nederland
Telefoon: 050 - 547 0100
Fax: 050 - 547 0109