Nooit meer naar motorsport Doornekamp

In maart dit jaar mijn rijbewijs gehaald, paar maanden gereden op de lesmotor en toen besloten voor een ‘echte’ te gaan. Met nul ervaring maar met vertrouwen in de expertise van de garage gezocht naar Honda cb500x, dat was mijn favoriet, en daar stonden er een paar van bij motorsport Doornekamp in Hoevelaken. Dus een proefrit gemaakt. Direct verkocht, fijne zit en makkelijk wendbare motor en een plaatje om te zien. Zo goed als nieuw zo stond ‘ie op de website.

Na een paar weken de ketting laten spannen bij de garage waar mijn lesmotor in onderhoud was. Die ontdekte een forse schade aan de voorband maar ook aan de binnenkant spatbord. En concludeerde al snel dat het een schademotor zou zijn….. terug voor een nieuwe voorband maar ook controle van de voorvork, voorpoten en stuur want dat stond een tikkeltje uit het lood. Week later kon ik terecht om de voorpoten en voorvork te laten controleren, embleem nieuwe voorband waarbij nogal moeite moest worden gedaan om de as er weer in te krijgen….. dat vond ik vreemd en er bekroop mij een gevoel dat er iets niet klopte.

Mijn man heeft in de week daarna er op gereden en concludeerde dat het stuur scheef weg trok bij het rechtdoor rijden. Foto’s gemaakt, opgestuurd en decresctiecwas dat de voorpoten wat getordeerd konden staan maar dat kon makkelijk worden opgelost.

Toen heb ik Bovag gebeld en advies gevraagd voor een keuring. Erik van Lent werd mij aanbevolen, die kon een dag later al bij ons thuis komen keuren. Het rapport loont er niet om en er was wekelijk van alles mis. Schroefjes en moertjes ontbraken, linker voetstap was half afgebroken, stuur stond scheef ennwe motor moest een flinke schade hebben gehad.
Hij gaf advies om te proberen contact te leggen met de vorige eigenaar in Frankrijk. Dat is gelukt en de dame was geschokt en hoogst verbaasd te horen dat deze motor nog op de weg reed…. In Frankrijk total loss verklaard met de verklaring dat alleen mocht worden verkocht als onderdelen motor. En daar reed ik op rond in het vertrouwen dat ik een goede motor had gekocht bij een goede garage…..en waar ik vanaf begin heb gevraagd naar historie en of er sprake was van schade…. Nee hoor dat was niet bekend.

Met rapport, de info van Bovag en de info van de vorige eigenaresse wederom naar de garage gegaan. Het was simpel. De motor terug en ik mijn geld terug. Doornekamp beweerde dat hij deze motor echt niet zo had gekocht, maar zij hebben deze motor geïmporteerd en waren laatste eigenaar voordat ik ‘m kocht. En dus verantwoordelijk voor de staat van de motor. Hij heeft eieren voor zijn geld gekozen en het was vrij snel rond.

Ik ben de motor gelukkig weer kwijt en heb mijn geld terug. Maar nooit meer een motor van deze motorzaak, en altijd een keuring vooraf aan de koop cancelen tweedehands motor. Ik vraag mij nog steeds af waar deze motor nu naar toe is gegaan enig ‘ie niet opnieuw is verkocht. Wees gewaarschuwd!

1


Agnes

1 jaar 6 maanden geleden

Teleurstellend

Teleurstellend...

Een heel erg lang verhaal in het kort:
- Levering zou 1-2 weken duren; werd 4 weken
- 2 Banden zouden vervangen worden; alleen de achterband vervangen
- Tank zou gespoten worden; slecht gespoten, stof onder de lak en gerimpelde lak (sinaasappelhuid)
- Serviceboekje zou geleverd worden; niet mee geleverd
- 10 dagen allrisk verzekering zou geregeld worden; 5 dagen later nog niks geregeld

Hierna afspraak gemaakt alle probleem punten op te laten lossen.
Na 2,5 week zelf maar weer gebeld (tussentijds niks gehoord), motor was nog steeds niet klaar (1 band vervangen en tank spuiten?!).
Uiteindelijk een dag later te horen gekregen dat hij ineens wel klaar is. Wat blijkt, tank is uiteindelijk nooit gespoten geweest maar is even vlug gepolijst. Stof in de lak is nog steeds te zien, wel minder, maar niet weg. Sinaasappelhuid ook gepolijst, is nu een licht doffe plek geworden. En nog steeds geen serviceboekje...
Geeft mij de indruk dat mijn motor daar 3 weken gestaan heeft, onaangeraakt en pas wanneer ik zelf contact op nam er aan de slag is gegaan met de punten.

Al met al 7 weken lang hoofdpijn, 0 initiatief vanuit Doornekamp om de klant op de hoogte te brengen/houden, en uiteindelijk nog steeds is niet alles goed opgelost.

Waardeloze tent en ik zal hier nooit een goed woord over te vertellen hebben, dit was voor mij eens en nooit meer.

1


Kevin de Jongh

1 jaar 11 maanden geleden

Geen afspraak mee te maken.

08-05-2021 Afgelopen week meerdere malen contact gehad via mail over een Yamaha Tracer.
Hierbij een afspraak gemaakt om zaterdag ochtend een proefrit te maken.
Vrijdag middag nog telefonisch contact en alles was oké, met "tot morgenochtend" hing ik op.........
Vanochtend vroeg eruit om richting Hoevelaken te vertrekken voor wat een mooie dag moest worden.
Daar aangekomen mij gemeld voor de proefrit, krijg ik te horen dat de motor gisteravond verkocht is!
Met een smoes dat ik voor vertrek even had moeten bellen en we houden geen motoren vast werd het afgedaan (van tevoren even bellen? hoe dan! , dat ik vertrok was de zaak nog dicht...)

Je kan met deze motorzaak dus geen afspraak maken voor een proefrit.
Een telefoontje gisteravond met de mededeling dat de motor verkocht is had ik ook niet blij mee geweest, maar dat is toch wel het minste wat je als motorzaak kan doen.
285 km verder, een illusie armer, een tank benzine en een zaterdagochtend kwijt ga ik maar op zoek naar een dealer met betere principes.
Zeker geen aanrader.

(Nadat ik alle revieuws op deze site heb gelezen misschien wel goed dat de koop niet is doorgegaan en is mij een hoop ellende bespaard gebleven)

1


R.N.M Kolken

2 jaar 11 maanden geleden

Proefrit motor Honda CBF 1000

Had al twijfels om een afspraak te maken bij Doornekamp motorsport gezien mijn ervaringen uit het verleden, maar ze hadden een mooie Honda CBF 1000 staan.Ik heb op donderdag gebeld of het mogelijk was om vrijdag avond een proefrit te maken.
Geen probleem afspraak gemaakt, vrijdag avond aangekomen heb ik 20 minuten in de zaak staan wachten zonder geholpen te worden, in 30 graden in motorpak geen pretje.
Ik kon ook niet ontdekken dat de motor klaar stond buiten voor de proefrit.
Voor mij was de enige conclusie huiswaarts te keren en nooit meer naar Doornekamp motorsport.

1


Richard Meijer

5 jaar 8 maanden geleden

Grote teleurstelling..

Veel schadefietsen uit talie. Ze kopen deze rommel op per partij en ze kijken nergens naar, in de showroom staan er nog motoren met het veilingnummer op de spiegels! Als je niet eens de moeite neemt op dat nummer even weg te poetsen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze het met wel meer zaken niet zo nauw nemen. Ik heb na een heel seizoen gezeur met mijn motor (heel veel gebreken) uiteindelijk de keuze gekregen om een andere motor uit te zoeken. De enige die ik kon vinden had ook weer gebreken maar ik dacht, ik geef ze nog 1 kans. Ja, ze zouden alles opknappen, hiermee had ik echt een goede motor uitgezocht. Dus ik na een week vol goede moed dat ding ophalen, was er niks mee gedaan! Natuurlijk werd er weer een blik smoesjes open getrokken maar ik was er wel klaar mee. Daarnaast ook gewoon echt slechte service, je wordt niet serieus genomen met klachten. Zeggen dat ze bepaalde zaken hebben gerepareerd of nagekeken, blijkt achteraf niet te zijn gebeurd. Uiteindelijk na maanden gedoe en gesteggel mijn geld terug gekregen. Het was mijn eerste motor en ik heb er nog niet zo veel verstand van. Dat is dan ook meteen het enige lichtpuntje van dit hele gedoe geweest, ik weet nu ongeveer alles wat er mis kan zijn met een motor.... Deze mensen hebben geen hart voor de motorsport maar zijn alleen bezig met hun portemonnee. Ik schrijf nooit reviews maar vond dat ik mijn mede motorrijders moet waarschuwen, zeker na in mijn omgeving meer van dit soort verhalen over deze zaak gehoord te hebben.

2


Harold

7 jaar 7 maanden geleden

Teleurstellend

Afgelopen zaterdag in de zaak gaan kijken bij een BMW R1200GS uit 2012. Zelf een prachtige R1200GS uit 2009 om in te ruilen bij me. 
De verkoper was positief over mijn in te ruilen GS, maar kon geen inruilprijs noemen. Hij zou maandag of dinsdag even bellen met een bedrag. 
Woensdag zelf maar gebeld, en de verkoper zei dat hij nog steeds geen prijs kon noemen. Ik zou deze zelfde woensdag nog teruggebeld worden, maar, wederom houdt men geen woord en wordt er niet terug gebeld. 
In mijn ogen een onprofessioneel bedrijf met een beroerde bedrijfsvoering. Woord houden kent men niet.

2


Wout

7 jaar 9 maanden geleden

Ducati monster s2r

Op zoek naar een Monster s2r 800 heb ik gebeld voor de rode s2r die ze adverteerden.  
Daar aangekomen hebben we de s2r bekeken, echter wat blijkt, het is GEEN s2r maar een omgebouwde 800ie!
Gevraagd naar de onderhoudsgeschiedenis blijkt die onbekent te zijn en de fiets uit Italie geimporteerd tezijn! Ook is de fiets van 2002 en dat kan niet voor een s2r, de oudste zijn vanaf 2004 geleverd!
Ook is het personeel hier erg laks als we hun er op aanspreken!
Kortom: op ons heeft deze zaak een zeer slechte indruk achtergelaten!

6


C weststrate

7 jaar 11 maanden geleden

Doornekamp motorsport ? Zeer onprofessioneel !

Ik heb op de Web-Site van de fa. Doornekamp Motorsport te Hoevelaken een mooie BMW zien staan..
Ik dacht, ik rijd er heen om te kijken, kom uit NH en moet er 100 km (enkele reis voor sturen).  De Fa. Doornekamp is gelsoten tussen 13.00 uur en 13.30 uur....want de mannen moeten ongestoord kunnen lunchen denk ik...
Om 12.50, op een mooie woensdag, sta ik met de vrouw voor een dichte deur.
Bij de werkplaatsingang staan wat mannen motoren te verplaatsen.....komt er 1 achter me aan en zegt :  Ik wil de deur nog wel even voor 5 minuten voor U opendoen, want daarna gaan we lunchen...

Willen ze eigenlijk wel motorfietsen verkopen daar, of gaat het zo goed dat ze je gewoon wegsturen ?   Schofterig gewoon, je kunt je bammetje toch ook wel 10 minuten later opeten en even een potentiele klant helpen ?

6


Paul

8 jaar 1 maand geleden

Jammer van de mooie zaak

Beste,

Ik ben maandag wezen kijken voor een afspraak. Net als in een onderstaande reactie was de accu leeg van de naked bike waar ik naar wilde komen kijken.

Overigens viel mijn oog ook op een andere motor, maar het leek alsof het personeel mij snel weg wilde hebben want ze kwamen opdringerig over.

Helaas had ik meer verwacht van deze motorzaak, vooral ook omdat het nog redelijk groot is. Toch kom ik hier niet meer terug want de service is hier nergens te vinden.

Mvg,
Mark

4


Mark

8 jaar 1 maand geleden

Erg slechte zaak, zeer onprofessioneel

Beste motorrijder,

Ik was op zoek naar een Suzuki GSX-R K6. Gelukkig dacht ik, zij hebben die!
Op een zaterdag gebeld en gevraagd of zij de motor tot maandag konden vast houden omdat ik erg graag een kijkje wilde nemen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Op een maandag aangekomen, was de accu helaas leeg.. (en dat terwijl ze dus al wisten dat ik die dag zou komen). Er werd gezegd, maak even een officiële afspraak. Ook dit zo gezegd, zo gedaan. 

Kom ik daar aan op vrijdag, is de sleutel opgestuurd om hier nog een van bij te laten maken, en heel toevallig was de sleutel nog niet terug. 

Erg leuk dus, twee keer voor niets daar helemaal naar toe gereden.

(mijn moeder/vriend van mijn moeder hadden daar een motor gekocht, en kregen een redelijk fikse korting van rond de 1000 euro. Helaas wilde het bedrijf na een aantal pogingen er niks voor mij af halen als korting, alleen het klaarmaken vd motor wat 150 euro kost. Grappig dat mijn moeder dit niet heeft hoeven te betalen!

Oftewel: Een erg onprofessioneel bedrijf en had er toch wel een beetje klantvriendelijkheid verwacht van Gert, de eigenaar. Helaas was niets minder waar, vandaar deze zeer onvriendelijke review en een dikke 1 als score.

Nog bedankt Gertje! :)

2


Tom van Asselt

8 jaar 1 maand geleden

Fijne winkel

Op zoek naar een motor kwamen we bij Doornekamp terecht. Een familiebedrijf waar vader, moeder, en twee zoons in de zaak werken.
We hadden een motor op het oog en daar een afspraak voor gemaakt om een proefrit te maken want de motor stond nogal ingebouwd door het enorme aanbod wat ze hebben. Om een proefrit te maken was geen enkel probleem, zelfs logisch.

Uiteindelijk is de keus toch op een andere motor gevallen maar wel bij hun. Ook daar op proef gereden natuurlijk.
Goed geholpen al moet je soms even wachten maar dat is vind ik geen probleem want bij zoiets moet je ook geen haast hebben.

Bij de koop gelijk vermeld dat we een aankoopkeuring zouden laten doen bij een erkend bedrijf. Ook dit was geen punt. Motor gekeurd en de uitslag was dat we een prima motor in goede staat hadden gekocht. Een paar kleine puntjes moesten hersteld worden en dit kenbaar gemaakt bij Doornekamp. Aangezien er garantie gegeven wordt op de motor ook al is dit een occasion wordt dit zonder problemen gedaan.

Al met al zijn we zeer tevreden over Doornekamp en gaan er graag nog eens terug.

10


Frans

8 jaar 4 maanden geleden

Review

Mijn varadero had een tijdje stil gestaan, en kon ik niet aankrijgen. Doornekamp gebeld, snel opgehaald. En de volgende dag kon ik de motor weer ophalen inc. beurt. Goede service en nette prijs.

10


Niels

10 jaar 3 maanden geleden

Review

Mooie zaak met ruime keuze, verstand van zaken, aardig personeel. Voor mij een eindje rijden, maar was de moeite waard!! Top!

10


Bart

10 jaar 6 maanden geleden

Review

niet heengaan voor een motor. veel opgelapte fietsen met vaak een dubieus verleden.

4


erik

10 jaar 7 maanden geleden

Review

Heb er zes weken terug een honda hornet gekocht.
Nette prijs en goede service.
Leuke zaak!

8


willem

10 jaar 10 maanden geleden

Review

Ik kwam daar kijken voor een motor, samen met mijn zoon.
Op gegeven moment kijken we naar een bmw r 1150 rt.
Van 5995 euro. Komt de verkoper, kan ik u helpen, ja hoor. Maar ik voelde gelijk al als ik iets vroeg, dat hij langs me heen keek naar een ander persoon die net de zaak was binnen gekomen. Ik voelde me niet serieus genomen, opgegeven moment zegt de verkoper, ik loop even naar die persoon , praten we straks wel verder.
Echt dit was te grof voor woorden, we zijn gelijk weg gegaan.
Erg jammer want ze hebben daar wel een aantal motoren staan waar ik mijn oog op had laten vallen. Motoren van rond de 6000 euro. Misschien niet interresant genoeg voor deze verkoper.
Maar om op zo manier behandelt te worden, dat neem ik niet.
Hans

4


H. van Wouw

11 jaar 3 dagen geleden

Review

Jaren geweest. Je moet er geen haast hebben maar ben er tot de laatste keer goed geholpen. In de winter liet ik er mijn tank spuiten. Toen ik hem ophaalde bleek de kilometerteller in de tank te zijn beschadigd. Verder was er 'iets' met mijn benzinekraan gebeurd. Na weken op en neer en de belofte dat er een nieuwe op zou worden gezet kreeg ik te horen dat hij geen Kawasaki spullen meer kon bestellen.
Hierna belde hij dat er een kraan was. Deze is er op gezet en tot mijn verbazing bleek het een bromfietskraan te zijn die met de hand bediend moest worden.
Dit was een beetje een domme actie want ik kom er niet meer. Had er twee motoren en al mijn kleding gekocht.

4


Hans

12 jaar 8 maanden geleden

Review

Twee nieuwe banden laten plaatsen. Type en prijs afgesproken en afspraak gemaakt. Een week later bleek dat ik achter geen Conti Road Attack 2 had maar de normale Road Attack. Terug gereden en zonder problemen is alsnog de juiste band gemonteerd. Prima service dus.

8


#21

12 jaar 10 maanden geleden

Review

Zoals eerder aangegeven. Ze proberen het wel goed te doen maar doen het eigenlijk niet goed.

Eind mei heb ik daar een motorfiets gekocht. Er zat schade aan een van de kappen. Deze zou uiteraard zonder meerprijs verholpen worden. De achterband was glad en werd ook vervangen. De motor kreeg een afleverbeurt en zou een week later klaar zijn.
Helaas, na een week was de beschadigde kap nog niet klaar. Nog een week later nog steeds niet en ik heb de motor toen maar opgehaald zonder kap. De rest was wel klaar.

Vervolgens bleken er een aantal dingen niet goed te zijn. De remlicht schakelaar van de voorrem deed het niet en (achteraf) de beide schijven voor waren iets krom. Ik ben hiervoor na een paar weken terug gegaan. De beschadigde kap was nog steeds niet klaar. De motorfiets is daar een week gebleven voor reparatie ook de kap zou klaar zijn. Helaas nog geen kap. Er was 1 schijf voor vervangen en zou nu goed moeten zijn. Toen ik weer naar huis reed had ik het gevoel dat de voorrem nog steeds niet goed was. Ik ben hiervoor dan ook 2 weken later weer terug gegaan. En inderdaad volgens hun was die andere schijf ook krom. Deze is direct vervangen. Als laatste ben ik nog een keer terug geweest voor lekke voorpootkeering. Ook dit was eigenlijk al zichtbaar tijdens de aankoop doordat deze poot duidelijk smeriger was dan de andere. Ik heb sr. hier ook op gewezen tijdens de eerste keer dat ik terug kwam voor garantie. Maar daar is niets mee gedaan. Ook de keerring is direct vervangen.

Al met al ben ik een keer of 5 op en neer geweest van Zwolle naar Hoevelaken (140 km per keer). Hier werd ik dus ook niet vrolijk van.

Vanaf aankoopdatum gezien heb ik 5 weken op de kap gewacht. Uiteindelijk heb ik de kap in overleg met Doornekamp ergens anders op zijn kosten laten spuiten.

Pluspunt:
Tijdens de garantie hebben ze in zekere zin niet moeilijk gedaan over de reparaties.

Minpunt:
Mankementen die tijdens de aflvering hebben moeten kunnen zien hebben ze niet gemaakt. Alles bij elkaar was het toch al goed voor een kleine 1000 euro aan kosten. Dat wist hij en hoopte volgens mij dat ik het niet merkte.

Dat kap niet klaar was werd iedere keer afschoven op het niet nakomen van afspraken door de spuiter.

Leuke zaak, prijzen zijn niet gek maar ze hebben nog wel werk te doen aan de aftersales.

Omdat ik juist de aftersales zo belangerijk vind heb ik een 6 gegeven.

6


Marcel

15 jaar 8 maanden geleden

Review

Vreemdd winkel, ze proberen het goed te doen, maar.........
Na erg lang wachten voordat ik geholpen werd. Zoon moest zonodig tot 3 keer de weg uitleggen aan een klant, en ik maar wachten.
Achterband vernieuwd, onderweg geconstateerd dat de ketting snoei strak stond. Bij thuiskomst bleek er een flinke braam in mijn zwarte aluminium wielen te zitten. Direct terug gegaan. Weer na lang wachten mijn ongenoegen uitgesproken. Dhr D sr. heeft toen direct het euvel verholpen maar mijn wiel was inmiddels beschadigd.

Tweede keer voorband laten vernieuwen. Daarna reed ie erg vreemd, bleek er een totaal verkeerde band gemonteerd te zijn. Na twee weken nieuwe band gekregen en euvel zonder meerkosten opgelost.

6


Felix

16 jaar 3 maanden geleden

Review

Prima aflevering, service en beurtje! Ga zo door!!

8


18 jaar 10 maanden geleden

Doornekamp Motorsport

Dealer/Winkel
4.77273
Gemiddeld: 4.8 (22 stemmen)
De Wel 30
3871 MV
Hoevelaken
Nederland
Telefoon: 033-2534425
Telefoon 2: 06-48939755
Fax: 033-2582385